USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
ხარიტონ შავიშვილი - შვეიცარიაში მოღვაწე ქართველი დიპლომატი და მწერალი
თარიღი:  4956
ხარიტონ შავიშვილმა საქართველო 1906 წელს, 20 წლის ასაკში დატოვა და შვეიცარიაში გადავიდა საცხოვრებლად. ჩასვლისთანავე ევროპული საზოგადოების ცხოვრებაში აქტიურად ჩაერთო. წერდა და აქვეყნებდა სტატიებს, როგორც ფრანგულ, ასევე ბელგიურ გამოცემებში.
 
იბრძოდა ადამიანის უფლებების დასაცავად, ყალბი და ცილისწამებლური პროპაგანდის წინააღმდეგ. 1918 წელს მან ბერნში, მიხეილ სუმბათაშვილთან ერთად, დაარსა საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის დიპლომატიური წარმომადგებლეობა, ხოლო 1919 წელს - ქართული პრესის ბიურო, რომელიც ევროპის საინფორმაციო საშუალებებთან თანამშრომლობდა. ბიურო 25 წლის განმავლობაში სისტემატიურად ავრცელებდა საქართველოს შესახებ ინფორმაციას. 1920 წელს, დამოუკიდებელი საქართველოს მთავრობამ, იგი ერთა ლიგაში წარმომადგენლად დანიშნა. ლიგის სხდომებზე ხარიტონი საბჭოთა კავშირს მკაცრად აკრიტიკებდა.
 
ცნობილია მისი გამოსვლა გაეროში 1934 წელს, როდესაც საბჭოთა რუსეთი საიდუმლო შეიარაღებაში დაადანაშაულა. მან, ჟენეველ მეგობრებთან ერთად, დააარსა საქართველოს დამხმარე საერთაშორისო კომიტეტი, სადაც გააერთიანა ყველა პოლიტიკური პარტის თუ ეროვნების წარმომადგენელი, ასევე ევროპული პრესა. 1945 წელს, მეორე მსოფლიო ომში დატყვევებული ქართველების და მათი ოჯახების დახმარების მიზნით, ხარიტონ შავიშვილმა ჟენევაში ემიგრანტთა წარმომადგენლობა დააფუძნა და არაერთი ქართველი დაიხსნა ბანაკებიდან. მათ შორის გრიგოლ რობაქიძე, რომელიც მისი დახმარებით შვეიცარიამ "ინტელექტუალური ლტოლვილის" სტატუსით მიიღო.
 
"კაცი, პოლიტიურ ვითარებაში კარგად ჩახედული და საქმიანობაში ძალიან მოხერხებული. ლელოს გამტანი შეხლა-შემოხლაში. აქაურ მმართველთა რიგებში მას ნდობაცა აქვს და გავლენაც, აგრეთვე, პასუხმგებ წრეებშიაც. მუშაობს საქართველოსთვის თავგამოდებით და მარჯვეთ’’, - ასე ახასიათებდა გრიგოლ რობაქიძე ხარიტონ შავიშვილს .
 
მან შვეიცარიასა და საფრანგეთში 11 წიგნი გამოაქვეყნა ფრანგულ ენაზე. მას ეკუთვნის პარიზში გამოცემული მემუარული ჟანრის ნაწარმოებები, ასევე ნაშრომები წმინდა ნინოს, თამარ მეფის, და ,,ვეფხისტყაოსნის’’ შესახებ.
 
ხარიტონ შავიშვილი 1975 წელს ოთხმოცდაცხრა წლის ასაკში გარდაიცვალა. დაკრძალულია ჟენევის კოლონის სასაფლაოზე, რომელიც, შვეიცარიელმა სოციალისტებმა მისთვის სამუდამოდ შეისყიდეს. 2003 წელს ჟენევაში, ჟორჟ ფავინის ბულვარზე მდებარე სახლზე, საზეიმოდ გაიხსნა ხარიტონ შავიშვილის მემორიალური დაფა ქართული წარწერით: " იცხოვრა სამშობლოსთვის..."
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის