USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
Тбилиси
ისრაელმა ერთი წლის განმავლობაში "ჰეზბოლას" მთელი სამხედრო და პოლიტიკური ელიტა გაანადგურა - გიორგი კობერიძე
дата:  1858
ისრაელმა ერთი წლის განმავლობაში "ჰეზბოლას" მთელი სამხედრო და პოლიტიკური ელიტა გაანადგურა. გუშინდელი საჰაერო იერიში ჰეზბოლას მეთაურების თითქმის სრული განეიტრალებით დასრულდა. მანამდე კი პეიჯერების აფეთქებითა და დამიზნებითი მკვლელობებით საშუალო და ქვედა რგოლი გამოეთიშა პროცესს.
ნასრალას ჰეზბოლას ხელმძღვანელი 1992 წლიდან ხდება, მას შემდეგ რაც მისი წინამორბედი, აბას ალ მუსავი საავიაციო დარტყმით მოკლეს. მაგრამ ნასრალას წონა და და გავლენები განსაკუთრებით დიდი იყო, განსაკუთრებით მას შემდეგ რაც 2000 წელს ისრაელმა სამხრეთ ლიბანი დატოვა (1985 წლიდან ჰქონდა დაკავებული), ხოლო 2006 წელს ჰეზბოლას სრული დამარცხება ისრაელმა ვერ შეძლო. ნასრალამ ჰეზბოლა რეგიონის ერთ-ერთ ყველაზე გავლენიან ტერორისტულ ორგანიზაციად აქცია, სამხრეთ და აღმოსავლეთ ლიბანის კონტროლი მოიპოვა და ირანის თანხმობით შექმნა სამხედრო პლაცდარმები სირიაში, ერაყსა და იემენში. პრაქტიკულად ჰეზბოლა იქცა ბევრად უფრო ანგარიშგასაწევ ძალად, ვიდრე თავად ლიბანის არმია იყო. სწორედ ჰეზბოლას დახმარებით გადარჩა სირიის დიქტატორი ბაშარ ალ ასადი დამხობას. ჯერ კიდევ რუსეთის ჩარევამდე.
ნასრალა განსაკუთრებით დიდ მნიშვნელობას ანიჭებდა საინფორმაციო და მედია კამპანიას და თავის ირგვლივ ქარიზმის შექმნას. მან ეს ყველაფერი წლების განმავლობაში წარმატებით შეძლო. ლიბანში პრესის მნიშვნელოვანი ნაწილი სწორედ ჰეზბოლას მიერ იყო კონტროლირებადი.
ნასრალამ ჰეზბოლას ლეგიტიმაცია მოახერხა ლიბანში. მისმა გავლენებმა ლიბანის პოლიტიკის ყოველდღიურ წარმართვაზე მნიშვნელოვანი კვალი დატოვა. პრაქტიკულად მთავრობის წარმომადგენლების არჩევა ჰეზბოლას თანხმობის გარეშე ვერ ხერხდებოდა.
ჰეზბოლა პოლიტიკურ მოწინააღმდეგეებს პირდაპირ ანადგურებდა. 2005 წელს მათ ქვეყნის ყოფილი პრემიერიც კი მოკლეს. ჰეზბოლას მანამდე განხორციელებული აქვს ფრანგულ და ამერიკულ ბაზებზე ტერორისტული თავდასხმა, აშშ-ს საელჩოზე თავდასხმა, ბუენოს აიერესში ისრაელის საელჩოზე თავდასხმა, ბულგარეთში, ბურგასის აეროპორტზე თავდასხმა და სხვა დანაშაულები, მათ შორის ათობით ადამიანის გატაცება, მკვლელობა, იარაღით ვაჭრობა და სხვა.
ერთი წლის განმავლობაში 11 ათასი რაკეტა და დრონი ისროლა ჰეზბოლამ ისრაელის წინააღმდეგ სამხრეთ ლიბანიდან. ამ ფონზე ისრაელის მხრიდან ნასრალას როგორც უნარიანი ლიდერისა და მისი საკომუნიკაციო ქსელის განადგურება ჰეზბოლას ბრძოლისუნარიანობას კრიტიკულად ამცირებს.
ისრაელს გადაწყვეტილი აქვს მისი ორი მთავარი მეტოქე, 1. ჰამასი მაქსიმალურად გაანეიტრალოს და როგორც საფრთხე გრძელვადიანად გააქროს; 2. ჰეზბოლა ბრძოლისუნარიანობა მინიმუმამდე დაუქვეითოს და სამხრეთ ლიბანში საცეცხლე პოზიციები გაუნადგუროს. ჰეზბოლა ირანის მთავარი დასაყრდენი ძალაა რეგიონში. ირანსა და ლიბანის შიიტურ ნაწილში გლოვაა გამოცხადებული. მაგრამ ნასრალას მკლელობა სირიის სუნიტურ ნაწილში ზეიმით აღნიშნეს. ასევე ფარულად იზეიმა მოსახლეობის ნაწილმა ირანშიც. თუმცა ოფიციალური თეირანი კვლავ იმუქრება შურისძიებით, მაგრამ ჰამასის ლიდერის, ისმაილ ჰანიეს მკვლელობაზე პასუხგაუცემლობამ თეირანის გავლენები შეამცირა.
ახლა არაა გამორიცხული ისრაელმა ჰეზბოლას სამხედრო ობიექტების წინააღმდეგ კიდევ უფრო აქტიური საავიაციო კამპანია წამოიწყოს, სანამ რაიმე მოლაპარაკებაზე იქნება საუბარი. ეს ყველაფერი იმ ფონზე უფრო რეალისტურია, რომ ახლა ჰეზბოლას შიგნით ქაოსი და გაურკვევლობაა, საკომუნიკაციო ქსელი კი დაქვეითებული. არც სახმელეთო ოპერაციის ჩატარება ჩანს გამორიცხული. ეს მაშინ განხორციელდება თუკი ჰეზბოლას საცეცხლე წერტილების განადგურება და მისი ბრძოლისუნარიანობის მაქსიმალური დაქვეითება საავიაციო დარტყმებით ვერ მოხერხდა. მაგრამ ისრაელის მიზანი ჰეზბოლას იძულებაა შეწყვიტოს ისრაელის წინააღმდეგ ცეცხლი, ხოლო გრძელვადიანად, გამოეთიშოს ისრაელის წინააღმდეგ შემდგომ საბრძოლო მოქმედებებს. ისრაელი ფიქრობს რომ ამ ყველაფრის მიღწევა ან ინტენსიური დაბომბვის კამპანიით მიღწევა ან სახმელეთო ოპერაციითა და ჰეზბოლას ფაქტობრივი განადგურებით / კაპიტულაციით.
Тбилиси
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

более
голосование
Кстати