“მწვანე პასპორტის ამოქმედების შემდეგ მომხმარებლის რაოდენობა დაახლოებით 20%-ით შემცირდა” - ამის შესახებ BM.GE-ს “აუგუსტის” თანადამფუძნებელმა ქრისტინე მორჩილაძემ განუცხადა. მისი თქმით, კომპანიის საქმიანობაზე “ლოქდაუნის” პერიოდიც ტრანსპორტის შეზღუდვის გამო უარყოფითად აისახა, თუმცა კომპანიამ მომხმარებლის შენარჩუნება გატანის სერვისის დახმარებით მოახერხა.
“პანდემიის პერიოდში მთავარი სირთულე “ლოქდაუნები” იყო, რადგან უპირველესად ადამიანები ოფისებში აღარ დადიოდნენ, ამან ჩვენთან ლანჩების რაოდენობა შეამცირა. ცუდად აისახა ტრანსპორტის გაჩერებაც, რადგან ადამიანები ისეთი სიხშირით აღარ გადაადგილდებოდნენ. ამ დროისთვის გაყიდვებზე გავლენას მწვანე პასპორტი ახდენს, ამან მომხმარებლის რაოდენობა ადგილზე გამასპინძლების მიმართულებით 20%-ით შეამცირა, რადგან გვიწევს, რომ მწვანე პასპორტის არ მქონე მომხმარებელს მომსახურებაზე უარი ვუთხრათ” - განმარტავს “აუგუსტის” თანადამფუძნებელი.
ქვეყანაში მწვანე პასპორტების სქემა მიმდინარე წლის 1 დეკემბრიდან მოქმედებს.
წყარო:https://bm.ge/
ინდონეზიის დედაქალაქი ჯაკარტა მოსახლეობის რაოდენობით პლანეტაზე ყველა დიდი ქალაქის ტიტულს იკავებს. ცნობა გაერთიანებული ერების ორგანიზაციის მოხსენებას ეყრდნობა, რომელიც დედაქალაქის მოსახლეობად 42 მილიონ ადამიანს ასახელებს.
აღნიშნულ წოდება აქამდე იაპონიის დედაქალაქ ტოკიოს ეკუთვნოდა. გაეროს მსოფლიო ურბანიზაციის კვლევის თანახმად, ტოკიოს მოსახლეობა ამჟამად 33 მილიონია, რაც მას მსოფლიოში მესამე ყველაზე დიდი ქალაქის პოზიციაზე აქვეითებს. გაეროში ვარაუდობენ, რომ ტოკიო მომდევნო წლებში კიდევ უფრო მეტ პოზიციას დაკარგავს. ანგარიშის მიხედვით, მეორე ადგილს ბანგლადეშის დედაქალაქი დაკა იკავებს. ცნობისათვის, იგი ყველაზე მზარდი ქალაქია დედამიწაზე, რომლის მოსახლეობაც უკვე 40 მილიონს აღწევს. სავარაუდოა, რომ იგი არსებული ტემპით ჯაკარტას გადაასწრებს. გაეროს პროგნოზით, დაკა 2050 წლისათვის უკონკურენტოდ ყველაზე დიდი ქალაქი იქნება.
აღნიშნულ კვლევაში აზიის კონტინენტი სრულიად დომინირებს. საგულისხმოა, რომ მსოფლიოს ათი მეგაქალაქიდან ცხრა სწორედ აქ მდებარეობს. შეგახსენებთ, რომ მეგაქალაქი ეწოდება ისეთ ურბანულ სივრცეს, რომლის მოსახლეობაც 10 მილიონს აჭარბებს.
ჯაკარტას და დაკას სწრაფი ურბანიზაცია დიდწილად მასობრივ იმიგრაციაზე არის დამოკიდებული.
მასობრივი ურბანიზაცია, ეკოლოგიური დაბინძურება, სატრანსპორტო კოლაფსი და ინფრასტრუქტურული წნეხი ის გამოწვევებია, რომელთან გამკლავებაც აღნიშნულ სახელმწიფოებს უწევთ. ამ მიზნით, ინდონეზიას საკუთარი დედაქალაქის გადატანა 2028 წლამდე ქალაქ ნუსანტარაში აქვს განზრახული.