USD 2.7015
EUR 3.1697
RUB 3.4107
თბილისი
როდესაც გოლგოთაზე ქართველები ბერძნებმა ჩაანაცვლეს, ბერძენმა ბერებმა გოდფრუას საფლავი გაანადგურეს - ბექა ჭიჭინაძე
თარიღი:  1147
ინგლისელი მომლოცველი უილიამ ვეი გოდფრუას საფლავის შესახებ:
,,კალვარის მთის კლდეზე მდებარეობს გოლგოთა, სადაც არის სამლოცველო, რომელშიც ქართველები მსახურობენ, აქაა ორი საფლავი, პირველზე წერია: ,,Hic jacet inclitus Godfridus dux de Silion, qui totam terram acquisivit Cultui Christianorum, cujus anima regnat cum Christo in eternum. Amen".
,,აქ განისვენებს გოდფრიდი, სილონის დუქსი, რომელმაც შესძინა მთელი მიწა ქრისტეს სჯულს, ვისი სულიც ქრისტესთან ერთად მეფობს მარადისობაში, ამენ".
გოლგოთის ქართულ საძმოს - აღდგომელებსა და გოლგოთელებს ხელმძღვანელობდა ქართველი მღვდელმთავარი - გოლგოთელი, რომელიც უფრთხილდებოდა ქართველთა სამლოცველოში მოქცეულ გოდფრუას საფლავსაც. საინტერესოა, რომ როდესაც გოლგოთაზე ქართველები ბერძნებმა ჩაანაცვლეს, ბერძენმა ბერებმა გოდფრუას საფლავი გაანადგურეს.
ერთ ძველ ფრანგულ იტინერარიაში წავაწყდი უმნიშვნელოვანეს ცნობას წმინდა მიწაზე გოდფრუას იდეური მემკვიდრეების შესახებ, რომლის თანახმადაც ევროპის პირველი რაინდის და ჯვაროსნის - გოდფრუას საფლავი ქართველი „რუხი რაინდების” (,,Chevaliers gris") ხელშია. (შდრ. ,,მეზობელი ხალხები ცდილობენ არ გააღიზიანონ ქართველები, თუმცა კი სულ ურწმუნოებით არიან გარშემორტყმული. ქართველები მამაცი და მძლავრი მოდგმაა, რომელსაც ჰყავს რაინდები" - სოლმის გრაფი იოჰანი, 1483).
მეორე წყარო აღნიშნავს რომ გოდფრუას საფლავი ქართველთა ხელშია და რომ სარკინოზებს დიდი შიში აქვთ მათი.
ვგულისხმობ ანონიმი პილიგრიმის შემდეგ ცნობას: „ქართველები არიან მეოთხე ჯგუფი აღმოსავლეთიდან მომავალ ქრისტიანთა. წოდებულნი გეორგიელად, რამეთუ წმინდა გიორგია მათი პატრონი. მუდამ თან ახლავთ თავიანთი ქალები, შეიარაღებულნი მამაკაცებივით. მამაცნი არიან, მეზობლებს ეშინიათ მათი. წელიწადში ერთხელ, მრავალრიცხოვანნი მოდიან ქრისტეს საფლავთან, სულთნისა და მავრებისთვის ყველანაირი გადასახადის გადახდის გარეშე. შედიან იერუსალიმსა და ბაზილიკაში გაშლილი დროშით. სარკინოზებს მათი ეშინიათ".
ყოველივე ზემოთქმულიდან ჩანს, რომ ევროპელი პილიგრიმები „ქართველ რუხ რაინდებს”, რომელთა შიშითაც „სარკინოზები ძრწოდნენ”, მიიჩნევდნენ ჯვაროსან რაინდთა მემკვიდრეებად. ქართველ რაინდთა ხელში იყო ბევრი მნიშვნელოვანი სიწმინდე, ქრისტიანული სამყაროს მთავარი საკურთხეველი - სამყაროს ცენტრად მიჩნეული წმინდა გოლგოთა და ჯვაროსნული მოძრაობის ლიდერის – გოდფრუას საფლავიც, ისევე, როგორც პირადად გოდფრუასა და საზოგადოდ ჯვაროსანთა ცნობილი სიმბოლო – ხუთჯვრიანი დროშა.
ფრანგული იტინერარია აქ გამარჯვების სახარებას აუწყებს, სასიხარულო ცნობას აღმოსავლეთიდან: ევროპული რაინდობის დიდი მამის - გოდფრუას საფლავი შეურყვნელია, რადგანაც სარკინოზთა შუაგულში მას მცველებად გამოუჩნდნენ ქართველი ,,რუხი რაინდები" (Chevaliers gris).
შემთხვევითი არაა, რომ წყარო საუბრობს წმინდა მიწის პილიგრიმ ჯვაროსან ქართველ ქალებზეც, რომლებიც ასევე შეიარაღებულები არიან, ავტორი ამ შემთხვევაშიც ცდილობს გახაზოს პარალელი ევროპულ და ქართულ რაინდობას შორის - ცნობილია რომ გოდფრუა და მრავალი სხვა ჯვაროსანი ლიდერი წმინდა მიწისკენ სწორედ თავის მეუღლეებთან ერთად მიემართებოდნენ.
ეს ცნობა გამოქვეყნდა ჩემს წიგნში ,,საქართველოს ხუთჯვრიანი დროშის წარმომავლობა და ქართულ-ჯვაროსნული ურთიერთობები"
ფრესკაზე - გოდფრუა თავის იერუსალიმურ-ხუთჯვრიან ნიშთან ერთად
ნახატზე - ქართველთა დიდებით შესვლა იერუსალემში, მე-17 საუკუნის ფრანგული გამოსახულება (გამოავლინა ეთნიკურობისა და მულტიკულტურალიზმის შესწავლის ცენტრის დირექტორმა - გიორგი სორდიამ).
458515347_1987158558396810_1179580104547462913_n
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის