USD 2.6975
EUR 3.1825
RUB 3.4401
თბილისი
რუსეთ-უკრაინის ომი შეჯამება 9 სექტემბრის დილის მდგომარეობით - გიორგი კობერიძე
თარიღი:  1253
- დაწყებული კონტრშეტევის ფარგლებში უკრაინულმა სამხედრო ძალებმა დონეცკის ოლქში ქალაქ ნიუ-იორკის ცენტრამდე მიაღწიეს და დროშაც აღმართეს. დასახლების აღმოსავლეთ ოკუპირებულ ნაწილში ბრძოლა გრძელდება.
- რუსული შეტევის მცდელობა ქალაქი ტორეცკის მიმართულებით შეჩერებულია. არადა რუსებს ამ მიმართულებაზე საკმაოდ ბრძოლისუნარიანი ნაწილები ჰყავთ გადასროლილი.
ნიუ-იორკი-ტორეცკეს მონაკვეთი 2014 წლიდან წარმოადგენს უკრაინული თავდაცვის ერთ-ერთ ცენტრალურ პუნქტს.
- კურსკის ოლქში უკრაინელებმა წინ წაიწიეს და დასახლება ნაიდენოვი და მისი შემოგარენი იგდეს ხელთ. სულ 30 კვადრატული კილომეტრი. დასახლება ნეჩაევის ირგვლივ შეტაკებები გრძელდება. ინიციატივა კვლავ უკრაინელებს აქვთ, მიუხედავად რუსული რაოდენობრივი უპირატესობისა.
- კურსკის ოლქში, გლუშკოვოს რაიონში რუსული სამხედრო ხიდების - პონტონების - განადგურება კვლავ გრძელდება. ამას დაემატა წინა დაბომბილი ხიდების ხელახლა დაბომბვა - განეიტრალება, რომელსაც მცირე ზომის მანქანები მაინც იყენებდნენ გადასაადგილებლად და ლოჯისტიკისათვის. ოპერატიულად ამ ნაწილში რუსები ბლოკირებულები არიან.
- ირანმა რუსეთს თავისი ბალისტიკური რაკეტები გადასცა. პრაქტიკულად ირანი ამ ომის არაპირდაპირი, მაგრამ აქტიური მონაწილეა, ისევე როგორც ჩრდილოეთ კორეა. ზუსტად რას იღებს ირანი რუსეთისაგან სანაცვლოდ ჯერ კიდევ არაა ცნობილი. დასავლეთის მხრიდან მეტი მოქმედება აუცილებელია.
- დონეცკის ოლქში, პოკროვსკის ირგვლივ უკრაინელებმა თავდაცვის ხაზებისა და ფორტიფიკაციების ახალი ნაწილი მოაწყვეტს. რუსული იერიში, რომელიც ისედაც შენელებულია, წინსვლას კიდევ უფრო რთულად თუ შეძლებს.
- უკრაინის სამხედრო დაზვერვა აცხადებს, რომ ახალი დრონების გამოყენებით უკრაინელები 1800 კილომეტრის მოშორებით მისწვდებიან რუსულ პოზიციებს. მიუხედავად აქტიური ომისა, უკრაინელებმა არათუ არ შეწყვიტეს სამხედრო წარმოება, არამედ გაზარდეს კიდეც ის. ტექნოლოგიურ ცოდნასა და ინოვაციას მოკავშირეებსაც უზიარებენ. არადა რუსეთის ერთ-ერთი დეკლარირებული მიზანი უკრაინის დემილიტარიზაცია იყო.
- უკრაინელთა მხრიდან თერმიტის - აალებადი ნივთიერების - დრონების მეშვეობით გამოყენების შემთხვევები გრძელდება. ისინი მათ ქარსაცავ ზოლებსა და სანგრებში გამაგრებული რუსული ცოცხალი ძალისა და ტექნიკის წინააღმდეგ ეფექტურად იყენებენ. გარდა უშუალოდ წარმატებული სამხედრო გამოყენებისა, თერმიტით შეიარაღებულ დრონებს შოკის ეფექტიც აქვთ და ცეცხლისმფრქვევ დრაკონებს ადარებენ.
- 2013 წელს რუსმა არტიომ დილმურადოვმა მეგობრის ოჯახი ამოწყვიტა. ციხეში მან პატიმრობიდან გათავისუფლების სანაცვლოდ სამხედრო კონტრაქტს მოაწერა ხელი და ფრონტზე გაუშვეს. რუსულ არმიაში მსახურისა და ექვსთვიანი ბრძოლის შემდეგ იგი პატიმრობიდან და დანაშაულისაგან გაათავისუფლეს. ახლა იგი რუსეთის ციმბირულ პროვინციაში ლექციებს კითხულობს ოჯახის სიწმინდის შესახებ. ქრესტომათიული შემთხვევაა თუ რას ნიშნავს ოჯახის სიწმინდის ცნება კრემლისათვის.
თბილისი
გადასასვლელ ხიდთან 280-მეტრიანი საავტომობილო ესტაკადის მშენებლობაზე ₾100 მილიონი დაიხარჯება

თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.

2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.

"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.

აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.

წყარო: https://bm.ge

sadguris-moedani_o_h

სრულად
გამოკითხვა
სხვათა შორის