"მაკდონალდს საქართველომ" 2020 წლის ფინანსური ანგარიში გაასაჯაროვა. ანგარიშის თანახმად, გასულ წელს კომპანიის მთლიანმა შემოსავალმა 96 მილიონი ლარი შეადგინა, რაც 2019 წელთან შედარებით 3 მილიონი ლარით ნაკლები იყო. შემცირების ძირითადი მიზეზი ქვეყანაში არსებული პანდემიური ვითარება და უცხოელ ვიზიტორთა რაოდენობის 80%-იანი ვარდნა იყო.
საქართველოში “მაკდონალდსის” ქსელი 18 რესტორნით, ლოჯისტიკური ცენტრით და პურ-ფუნთუშეულის საწარმოთი არის წარმოდგენილი. ჯგუფი მთლიანობაში 1400-ზე მეტ ადამიანს ასაქმებს.
“2020 წელი გამოწვევა იყო ყველა ინდუსტრიისთვის, მაგრამ განსაკუთრებული სირთულეები შეიქმნა სარესტორნო ბიზნესისთვის, მიუხედავად კრიზისისა, "მაკდონალდსმა" თბილისში ორი ახალი ფილიალის გახსნა შეძლო.
გარდა ორი ახალი ფილიალისა კომპანიამ 2020 წელს პროდუქტის ხარისხის კიდევ უფრო გაუმჯობესების მიზნით, 26,000,000 ლარის ინვესტიციით პურ-ფუნთუშეულის საწარმო გახსნა. “მაკდონალდსი” საქართველოს ეკონომიკის ერთ-ერთი უმსხვილესი კონტრიბუტორია. 2019 წელს კომპანიამ ბიუჯეტში 19,980,000 ლარი შეიტანა, იმავე წელს ინვესტიციის ჯამურმა მოცულობამ 14,000,000 ლარი შეადგინა. 2020 წელს კი ორი ახალი რესტორნისთვის 19,000,000 ლარის ინვესტიცია განახორციელა,”- ნათქვამია კომპანიის მმართველობით ანგარიშში.
ანგარიშის მიხედვით, 2020 წელს “მაკდონალდსისთვის” ყველაზე მზარდ მიმართულებას ადგილზე მიტანის სერვისები წარმოადგენდა, სადაც 2019 წელთან შედარებით გაყიდვები 85%-მდე გაიზარდა.
"აღსანიშნავია, რომ 2020 წელს კორონა ვირუსით გამოწვეული ეკონომიკური მდგომარეობის და შეზღუდვების გამო, 2019 წელთან შედარებით მომხარებელთა რაოდენობა 20%-ით შემცირდა, ხოლო შემოსავალი მხოლოდ 2%-ით, რაც გამოწვეული საშუალო ჩეკის ზრდით დრაივისა და დელივერის არხებში, ასევე ორი ახალი ფილიალის გახსნით,"- ნათქვამია მმართველობით ანგარიშში.
“მაკდონალდსმა” გასულ წელს საკვები მასალების შესაძენად 47 მილიონი ლარის ხარჯი გასწია. კომპანიაში დასაქმებულთა ანაზღაურებისა და სხვა სარგებლის მოცულობა კი 16.2 მილიონ ლარს შეადგენდა. აუდიტირებული ფინანსური ანგარიშიდან ირკვევა, რომ “მაკდონალდსმა” 2020 წელს სარეკლამო მიმართულებაზე 3.4 მილიონი ლარი დახარჯა.
2018 წელს "მაკდონალდს საქართველომ“ სამომავლო განვითარებისთვის EBRD-სგან 20 მილიონი ევროს სესხი აიღო. კომპანიის სტრატეგიული განვითარების გეგმა, ორიენტირებულია მაქსიმალურად მოხდეს თბილისისა და საქართველოს საბაზრო არეალის დაფარვა, რათა მომხმარებლებისთვის უფრო ხელმისაწვდომი გახდეს კომპანიის მომსახურების მიღება. თუმცა, 2020 წელს ეროვნული ვალუტის გაუფასურების გამო, კომპანიის სავალუტო ვალდებულებების მოცულობა გაიზარდა, ამის გამო კომპანიისთვის საკურსო ზარალმა 19.5 მილიონი ლარი შეადგინა. აღნიშნულის გათვალისწინებით, გასულ წელს “მაკდონალდსი” საქართველოში მოგების ნაცვლად 19 მილიონი ლარის ზარალზე გავიდა.
“მაკდონალდს საქართველოს” აქტივები 149 მილიონ ლარს, გრძელვადიანი ვალდებულებები კი 97 მილიონ ლარს შეადგენს.
ფინანსური ანგარიშის თანახმად, კომპანიის 90%-იან წილს ბიზნესმენი თემურ ჭყონია ფლობს. კომპანიამ 2018 წელს “მაკდონალდსის” ლიცენზია კიდევ 20 წლით გაიხანგრძლივა.
თბილისის მერია გადასასვლელ ხიდთან, ცოტნე დადიანისა და სადგურის მოედნის დამაკავშირებელი ესტაკადის მშენებლობას გეგმავს. ახალი ინფრასტრუქტურული პროექტი 2026 წლის ბიუჯეტში უკვე გათვალისწინებულია და მასზე მომდევნო წელს 10 მილიონი ლარი დაიხარჯება, 2027 წელს კი დამატებით 87.5 მილიონი ლარი. მთლიანობაში 280-მეტრიანი ესტაკადის პროექტირება-მშენებლობის წინასწარი სავარაუდო ღირებულება 100 მილიონ ლარს შეადგენს. პროექტზე საგზაო მარშრუტის კვლევაზე 2025 წელს უკვე 2.5 მილიონი ლარი დაიხარჯა.
2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში მითითებულია, რომ სარკინიგზო მაგისტრალი ქალაქის ცენტრალურ მონაკვეთს ყოფს იმგვარად, რომ მოედნის პარალელურად არსებულ ქუჩებს შორის დაკავშირებადობა მინიმალურია და აუცილებელია საზოგადოებრივი ტრანსპორტისთვის ახალი ინფრასტრუქტურის შექმნით ქალაქის უბნების დაკავშირებადობა გაუმჯობესდეს.
"ქალაქ თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის კორიდორი და თანმდევი ინფრასტრუქტურა ქმნის 4-კილომეტრიან მონაკვეთს აღმოსავლეთ-დასავლეთ სატრანსპორტო კავშირის გარეშე, გარდა შეზღუდული რაოდენობის საფეხმავლო კავშირებისა. ეს ისტორიული დაბრკოლება ხელს უშლის თბილისის სატრანსპორტო გეგმის პრიორიტეტებისკენ მისწრაფებას. სადგურის მოედანი მდებარეობს აღნიშნულ ამ 4-კილომეტრიან მონაკვეთში. ის წარმოადგენს დედაქალაქის უმნიშვნელოვანეს სატრანსპორტო „ჰაბს“, სადაც თავს იყრის 61 ავტობუსის მარშრუტი, მეტროს 2 ხაზი, ისევე როგორც საქართველოს რკინიგზის სერვისები. ტერიტორია ემსახურება საათში 330 ავტობუსის სერვისს, საიდანაც მომავალში 150 გამოიყენებს ხიდს. თბილისის სატრანსპორტო გეგმის თანახმად, სადგურის მოედანი ასევე იქნება თბილისის საგარეუბნო რკინიგზის სერვისების თავმოყრის წერტილი, რაც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს გახდის მისი, როგორც სატრანსპორტო ჰაბის ფუნქციას. ამჟამინდელი მდგომარეობით, აღმოსავლეთ-დასავლეთ კავშირის არარსებობა აფერხებს მაღალი ხარისხის ჰაბის განვითარებას, ხშირად 22 ავტობუსის მარშრუტის შეწყვეტა ხდება ვადაზე ადრე ან ახორციელებენ 1.5 კილომეტრიანი შემოვლითი მგზავრობას, რომელიც მნიშვნელოვნად ზრდის გადაადგილების დროს, ჰაერის დაბინძურებასა და ვიბრაციას, ისევე როგორც ამცირებს მარშრუტების ხარჯეფექტიანობას. თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევამ, რომელიც მსოფლიო ბანკის დახმარებით ჩატარდა, მულტიკრიტერიუმიანი ანალიზის საშუალებით, გამოავლინა თბილისის ცენტრში არსებული რკინიგზის ხაზის ორ მხარეს (აღმოსავლეთ და დასავლეთ) შორის ახალი კავშირის შექმნის საუკეთესო ალტერნატივა - საზოგადოებრივი ტრანსპორტის პრიორიტეტის მქონე საავტომობილო ხიდი, დადიანის ქუჩასა და სადგურის მოედანს შორის. ქ. თბილისის მუნიციპალიტეტის მერია ფლობს თბილისის სატრანსპორტო გეგმით გათვალისწინებულ აღმოსავლეთ-დასავლეთის შეკავშირებულობის ალტერნატივების ანალიზის კვლევის საფუძველზე შექმნილ ანგარიშს, კონცეფციას. პროექტის მიზანი არის, ამ კონცეფციით განსაზღვრული, საავტომობილო ხიდის მშენებლობა.
აღნიშნული ობიექტი წარმოადგენს საავტომობილო ხიდს ქალაქ თბილისში, რომელიც დააკავშირებს სადგურის მოედანს დადიანის ქუჩასთან და იქნება 280 მეტრი სიგრძის, 8.5 მეტრი სიგანის სწორ მონაკვეთში, ხოლო 15 მეტრი სიგანის მოხვევის მონაკვეთში (ე.წ. სპირალი, რომელიც ეშვება სადგურის მოედანზე). ხიდი იქნება ორზოლიანი და დასავლეთით, სადგურის მოედანზე დაშვებისას, რამპას ექნება მარჯვნივ ჩამხვევი ზოლი. რკინიგზის დერეფნის კვეთისას აუცილებელია 7 მეტრიანი სხვაობა რკინიგზის ლიანდაგსა და ხიდის სტრუქტურას შორის. საავტომობილო ხიდი ითვალისწინებს 18 მეტრიანი ავტობუსების მართვის ტრაექტორიებს, მისი მაქსიმალური გრძივი ქანობი - 10.7%, ხოლო მინიმალური რადიუსი - 12 მეტრი. საავტომობილო ხიდის გამტარობა შერეული ნაკადების პირობაში იქნება 800 ავტომობილი ერთ საათში ერთი მიმართულებით", - ნათქვამია 2026 წლის ბიუჯეტის განმარტებით ბარათში.
წყარო: https://bm.ge